Bu Blogda Ara

Papağan Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Konular


                                Papağan Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

-          Papağanın hareketli  olmasına dikkat edin. Papağandaki durgunluk , sağlık sorunu nedeniyle olabilir.

-          Alacağınız papağanın bakışları canlı olmalıdır.

-          Gagası düzgün olmalı çatlak ya da kırık olmamalıdır.

-          Tüyleri parlak ve canlı olmalıdır. Tüyleri yolunmuş olmamalıdır. Göğüs tüyleri  sıralı ve parlak olmalıdır .Baş tüyleri düzgün olmalı, dökülmüş olmamalıdır.

-          Burun delikleri normal genişlikte olmalıdır.

-          Burun deliklerinde sarı akıntı olmamalıdır.

-          Burun tıkalı olmamalıdır.

-          Papağanın nefes alırken soluk aralarının normal ve eşit olduğu izlenmelidir.

-          Alacağınız Papağanın kafes içindeki dışkı kontrolü önemlidir. Dışkının sıvı ya da çok katı olması, kafes içerisinde belirli bir bölgede mi toplandığı dağınık mı olduğu.

-          Parmaklar iki önde iki arkada olmalıdır. Ayaklarda  mantar olup olmadığı kontrol edilmelidir.

-          Kulak kısmında akıntı olmamalıdır.

-          İskelet kısmında kırık olmamalıdır.

-          Rectum (dışkı bölgesi)  eti uzamamış olmalı ve etrafı tüylü olmalı , tüylere dışkı yapışmamış olmalıdır.

-          Vücutta şişlik veya beze olmamalıdır. İlaçla düzelmeyip cerrahi işlem gerektirebilir.

-          Göz etrafında çapaklanma olmamalıdır.

-          Cep telefonu almadan önce gösterilen hassasiyet burada da gösterilmeli  (bir cep telefonunun kullanım ömrü 3-4 yıldır; Jakolar ise doğru bir bakımla 70 yıl yaşarlar), alım öncesi tür hakkında  bilgi edinilmeli, papağanın yaşı konusunda satıcı tarafından aldatılmalara dikkat edilmelidir. Bugün  hangi petshopa  gitseniz ilgilendiğiniz Jako için 0-4 yaş aralığı ifade edilmektedir.3 yaşından büyük Jakolarda yaş tahmini yapmanın neredeyse imkansız olduğu unutulmamalıdır.

-          Doğada yakalanarak ülkeye getirilmiş kuşlardan ziyade , Türkiyede üretilmiş elde yetiştirilmiş Jakolar tercih edilmelidir.

-          Sağlıksız ve pis ortamlarda ticaret yapan petshoplardan uzak durulmalıdır.

 

64 yorum:

  1. İyi günler Meftun bey ben sinan dün bir jako aldım daha önce muhabbet kuşu beslemiştim ve jako beslemeye hevesim vardı aldığım jako internet ortamındaki araştırmalarım sonucu kongo olduğuna kanaat getirdim 6 aylık olduğunu söylediler ve oldukça yabani sanırım doğadan yakalanma gözlerinin etrafı grimsi bi renkte ve kuyruğunun uç kısımlarına doğru bir koyuluk var canlı ve tamamen siyah gagaya sahip kanatları uzun ve iri bir jako elde büyütülmüş bir jako almak istiyordum ama pahalı oldukları için bütçem yetmedi ama aldığım adam cites belgesi ve bilezikte göndereceğini söyledi acaba kuşum beraber sofraya oturacak beraber dışarı çıkacak ve muhabbet kuşum kadar mıncıklanacak kadar evcilleşir mi ve konuşmasını çok arzuluyorum bilezikli elden büyütme bir kuş alamadığım için pişman olmalı mıyım beni bilgilendirirseniz çok memnun olurum

    YanıtlaSil
  2. Sinan Bey bloğa hoş geldiniz.Jakonuz hayırlı olsun.Jakonuzun cinsi ve yaşı tespitlerinize ve gözlemlerinize göre doğru olmalı.Daha önce muhabbet kuşu beslediğiniz için pet ler hakkında bilgili olmalısınız.Fakat Jakolar özellikleri bakımından muhabbetlerden farklılık gösterirler.Blogdaki konuları ayrıntılı incelemenizi tavsiye ederim.Blogda bulamadığınız detaylarla ilgili sorularınıza yardımcı olurum.Yeterli bilgi ve ilgiyle elbette Jakonuz evcilleşecektir.Fakat süreç Muhabbet kuşlarına nazaran daha uzun sürer.Pişman olmanıza hiç gerek yok yeterki blogdaki konuları okuyup uygulayın.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rika nın eğitmeninin anlattığı doğrultuda eğitime başladım kuşumun elde büyütülmüş jakolardan tek farkı daha vahşi ve daha geç uyum sağlaması öyle değil mi ayrıca jakoma herhangi bir aşı veya parazit tedavisi yapmalı mıyım sonuçta doğal ortamdan gelen bir kuş ayrıca kokuyor ve galiba yıkamak için çok erken değil mi ? Verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim

      Sil
    2. Yıkamak için çok erken ortama ve size alışması lazım öncelikle.Yoksa çok korkacaktır.Doğadan yeni yakalanıp getirilen kuşların etraflıca bir veteriner muayenesinden geçmesi lazım aslında.Taşınma esnasındaki kötü koşullardan dolayı çoğunda böbrek rahatsızlığı olabiliyor.
      Jakolar hasta olduklarını son ana kadar saklarlar.Bir Jako hasta görünüyorsa, artık hastalığı çok ilerlemiş ve bu hastalığını saklayamaz duruma gelmiştir.İlk 6-7 aylık süreç çok önemli.Bu süre içerisinde rahatsızlanmazsa normal duruma geçilmiş demektir.Fakat ilk 7 aydaki rahatsızlıklar yurt dışından getirilmesindeki kötü koşullardan kaynaklanabilir.

      Sil
  3. Yani bit ve parazit için herhangi bir test yaptırmak için beklemeli miyim yoksa hemen bir veterinerden veya bir petshoptan yardım mı almalıyım sizi de sorularımla yoruyorum ilginiz için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Bit ve parazit oluşursa bunu fiziksel olarak kolaylıkla farkedersiniz zaten.Fakat diğer iç organlarla ilgili sorunlar ortaya çıkarsa çok geç kalmış olabilirsiniz.Bu sorunların varlığı ya da yokluğu ise Veteriner tarafından Laboratuar ortamında tespit edilebilir.

    YanıtlaSil
  5. Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yardımcı olabilmişimdir.Bende teşekkür ederim.Selamlarımla...

      Sil
  6. Meftun bey bugün bir eğitim tüneği aldım tünegin içinden bir ucu kuşun bileziğine bir ucu da tüneğe bağlanacak şekilde ince bir zincir çıktı bir an çok tereddütte kaldım acaba bilezikli bir jako almamakla çok mu şey kaybettim jakomun yaşı daha küçük açık bir bilezik alıp taksam uyum sağlar mı açık bileziği nerelerde bulabilirim acaba
    İlginize teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinan Bey Jakonuzu üstü açık (bahçe ,kapı önü v.b...) bir yerde bulundurmayacaksanız yani iç mekanda bulunduracaksanız zincirle bağlamaya gerek yok diye düşünüyorum.Ayrıca Jakoların bilezikli olmasıda şart değil.Benim Jakomda bileziksiz.Selamlarımla...

      Sil
  7. Merhabalar İstanbul Anadolu Yakasında tavsiye edebileceğiniz papağanlar alanında uzman veteriner poliklinikleri var mı ?

    YanıtlaSil
  8. Papağanlarda görülen hastalıklar ve tedavisi sayfasında İstanbul ilindeki tüm veteriner adres ve telefonlarını yorum bölümünde yayınlamıştım.Fakat Papağanlar konusunda hangi veterinerin daha bilgili olduğu konusunda fikrim yok.

    YanıtlaSil
  9. Pekala teşekkür ediyorum Meftun Bey , o yazıyı daha önce okumuştum orada belirtilen bazı veterinerler papağanlarla ilgileniyorlar bildiğim kadarıyla ama onlar da avrupa yakasında malesef...
    Şuan için veterinerlik bir durumumuz yok çok şükür ama her ihtimale karşı öyle bir durumda çaresiz kalmamak için sorayım dedim.

    YanıtlaSil
  10. Alt yorumlarda Anadolu yakası Veterinerlerde var.Ben teşekkür ederim.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  11. Meftun bey ilgi ve alakanız icin teşekkürler yorumlara göz attım bayağı yorum var ve hepsine cevap vermişsiniz sabrinizdan dolayı sizi tebrik ederim . Size sorum 2 gün önce bi jako aldım vahşi hirlamasi var ama 2 gün içinde elden yem yer duruma geldi , ayağında bilezik var üzerinde (VENUS-2013-6054-202) yaziyor anlamı nedir merak içindeyim aydinlatirsaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  12. Bahri Bey ;
    Jakonuzun ayağındaki bilezik , Jakonuzun yurtdışından kaçak yollarla değil , CITES izin belgesiyle ithal edildiğini gösteriyor. VENUS ( İthal eden firma ) 2013 ( İthal edildiği yıl veya Jakonun doğum tarihi ) 6054 ve 202 de izin belgesi v.s olabilir. Verdiğim cevap (bilezik üzerindeki sembol açıklamaları ile ilgili olan ) tahmine dayanan bir yanıttır. Doğruluğu teyide muhtaçtır. Emin olmadığım için sizi yanıltmak istemem. Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Meftun bey,sormak istedigim su. Onumde iki secenek var , bir 3 yasindan fazla, egitimli ve 2-3 kelime konusan bir jako , bir de 9 aylik egitimi yeni yapilacak (benim tarafimdan degil) henuz yabani bir jako. Beni sahiplenmesi acisindan tereddut ediyorum, egititmli ve yaslibir jako bana alisabilir mi? Yada egitimi benim tarafimdan yapilmayan ama genc bir jako beni daha mi cok kabullenir? Ben egitimini kendim versem bu daha mi iyi olur? Yanitiniz icin simdiden tesekkurler..

    YanıtlaSil
  14. Sayın Deniz ;
    Gerçekten tereddüt yaşanılacak bir durum. Ben olsam aynı şekilde kararsız kalırdım. Kafanızı karıştırmadan yanıt vermeye çalışayım.
    Her yaştan Jako zamanla ( iki ay kadar sürer ) yeni sahibine alışır.
    Her yaştaki Jako eğitilebilir. Daha önce birini sahiplenmeyen genç bir Jako yeni sahibine daha hızlı alışabilir , eski bir sahibi olmadığı için ayrılık onda psikolojik sorunlar yaratmaz.
    Fakat her Jako konuşmaz. Jakoların büyük çoğunluğu konuşur. Tek bir kelime konuşan Jako kelime haznesini 1000 kelimeye kadar geliştirebilir. Tek bir kelime konuşamayan , ses taklitleri yapamayan Jakolarda yok değildir.
    3 yaş üzeri Jakoların yaşını tahmin etmek imkansızdır.
    Sizin önceliğiniz tercihinizde önemli olacak. Kesinlikle konuşmalı diyorsanız , genç Jako riskli olabilir (Risk düşük olmakla birlikte sıfır risk değildir). Konuşması çok önemli değil , ilk sahibi ben olayım yavru bir Jako olsun , yaşını ve gelişimini takip edeyim diyorsanız tercihinizi yavrudan yana kullanmalısınız.
    Ben hangisini seçerdim çok emin değilim açıkçası , fakat yavru Jako daha ağır basardı sanırdım.
    Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yanitinizi bekliyordum , bu hizli geri donus icin cok tesekkur ederim.konusmasini tabiki cok istiyorum.soyle bir durum , yavru jakonun konusma olasiligi , yeni sahibiyle psikolojisi bozulan yasli bi jakonun konusma olasiligindan daha mi yuksek? Evime kus almayacagim , o benim evimi paylasacagim arkadasim olacak.aklim gercekten karisti meftun bey.

      Sil
    2. konuşma ya da konuşmama olasılığının yavru ya da büyük olmakla ilgisi yok. Jakoların küçük bir kısmı hayatları boyunca hiç konuşmazlar , konuşma yetenekleri yoktur.

      Sil
    3. meraba meftun bey , benim bir sorum daha olacak size. ben jako alma hakkımı 9 aylık yavrudan yana kullandım , şu an eğitimde. kendim eğitmek istedim ama çok gür bir sesi olduğu için ilk olarak , bi eğitimden geçmesini istedim.adı cafer. sorum şu; eğitmen kafes mi tünek mi sorusunu tünekten yana cevaplıyor ama ben caferle aynı odada uyuyacağım. eve henüz alışmadı, gece de tünekte durması ve onunla aynı odada uyumam olumsuz bir duruma yol açar mı? ikimiz açısından da?

      Sil
    4. Jakonuzun evi kafes , eğitim yeri tünek olmalı. Yani hem tünek (Eğitim tüneği T Tünek) hemde kafes almalısınız. Jakonuzla aynı odada uyumanız sizin için sıkıntı olur. Jako papağanlar hergün tüy ve kepek dökerler. Kafes ve oda temizliğini hergün yapsanız bile aynı odada uyuyacak kadar hijyenik olmaz. Havada uçan minik tüyleri gece boyu solursanız bu sizin için sıkıntı olur. Jakonuzu mutfak ve yatak odanız dışında (oturma odası olabilir) besleyin.

      Sil
  15. Merhabalar Meftun Bey;
    Öncelikle vermiş olduğunuz emekten dolayı teşekkürlerimi sunarım.
    Bir Jako sahiplenmeye karar verdim. Paylaşımlarınızdan anladığım kadarıyla benim Jakom ihtiyacım olan eksikliği giderecek, bana çok iyi bir dost olacak. Ancak blogunuzu komple inceledikten sonra sahiplenmeyi düşünüyorum. Bu kadar hassas bir dostu yarı yolda bırakmak beni çok üzer. Paylaşımlarınızı incelemeye devam edeceğim. Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Salih Bey ;
      Maalesef çoğu arkadaş Jako sahibi olup , zorlandıktan sonra araştırmalara başlıyor. Kararınızdan dolayı sizi tebrik ederim. Umarım yakın zamanda iyi bir Jako bulursunuz. Selamlar...

      Sil
  16. Merhaba daha öncede konuşmuştuk benim jakomun google hesabımdan fotograflarına bakabilirmisiniz araştırma ve,billgilerime göre yavru diye aldım bide siz bakarsanız bidendışkısı fazla yeşil nedenini ataştırdım ama bulamadım teşekkür ederim şimdiden

    YanıtlaSil
  17. Az önce yorm attım ama google hesabımdan mı gitti anlamadım eğer google hesabından değilse fotoğraflara burdan bakabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre Bey ;
      Papağan fotoğrafları doğru açıdan çekilmemiş. Malumunuz yaş tahmini gözlerden yapılmaktadır. Gözleri gösteren tek bir foto var. Gördüğüm kadarıyla Jakonuz yavru. Aslında bu tahmini sizde blogdaki sayfa yardımıyla yapabilirsiniz. Blogda bu konuyla ilgili fotoğraf ve videolar mevcut.
      Dışkı konusunu şu sayfadan inceleyebilirsiniz:

      http://jakopapaganbakimi.blogspot.com.tr/2012/03/konu10jakolardagorulenhastalklarvetedav.html

      NOT : Blogda Jakolarla ilgili her türlü bilgiyi bulabilirsiniz. Konuları incelemek / öğrenmek için lütfen 36 sayfanın tamamını en az bir kez okuyun. Selamlar...

      Sil
  18. Sayfaları defalarca okudum esasında ama insan emin olamıyor çok vahşi oldugu içn gözlerini çekemiyorum hep bu açıdan bakıyor bana. Hassas bir hayvan oldugundan üstüne titriyorum almadan öncede aldıktannsonrada sadece bu sayfayı değil bütün sayfaları oludum.bir soru daha sorucam meyve verijce koparıp atıyır hiç çekirdek vermesem sadece.meyve versemnelbetbyermi yoksa açkalırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre Bey ;
      Meyveleri yemeden koparıp atmasının nedeni onların yenilecek bir şey olduğunu bilmediğinden kaynaklanıyor. Meyvenin yenilen ve lezzetli bir şey olduğunu ona göstermeniz lazım. Nasıl yapacaksınız bunu? Bu meyveleri bir kaç gün onun karşısında afiyetle yiyerek. Hemde çok abartarak yiyeceksiniz ağzınızı şapırtatarak. O sizi bir kaç gün izleyecek sadece. Daha sonraki günlerde yerken ara sıra onada uzatacaksınız. İlk zamanlar belki almayacak. Ama siz kararlılıkla buna devam edeceksiniz. Bunların tadını merak edip yemek istemesi çok uzun sürmeyecektir. (sizi 3-10 gün uğraştırabilir).
      Bu adımı geçtikten sonra Jakonuzun damak tadını gözlemleyeceksiniz. Kimi Jako tatlı meyveleri severken kimi Jakolar ise ekşi meyveleri sever. Kendi Jakonuzun damak tadını (meyve tercihini) tespit ettikten sonra , çekirdeği kademeli olarak azaltabilirsiniz. Daha önce değil .
      Jakonuz kesinlikle 3 yaş altında. Tahminime göre 1-2 yaş arasında olmalı. 2 yaşından daha büyük değil. Selamlar...

      Sil
  19. 7 aylık diye almıştım 1 ay geçti gerçi nekadar güvenebiliriz petshoplara oda ayrı birde yemek ile ilgili suan onun yemliğinde 7/24 çekir dek bulunuyor bazen geceleri bile uyanıp yiyor acaba doğrumu yapıyorum.dediğiiz karşısında meyve yeme olayınıda yapıyorum ama kafese doğru yabancı bişey yaklaştırdığımda ya hırlıyo yada bağırıyo onun dışşında hırlaması kalmadı temizlik gününü saymassak ozaman kıyametler kopuyor:)

    YanıtlaSil
  20. Merhaba istanbul veteriner adresleri jako hastalıkları bölümünde yorumlarda mevcuttu ama bugun bulamadım acaba sildinizmi?

    YanıtlaSil
  21. Evet o sayfa çok fazla yorum aldığından son yorumlar görüntülenemiyordu dün sildim ve başka sayfadan yorum yapılmasını rica ettim. GOOGLE den aratırsanız Veteriner listesini bulabilirsiniz Emre Bey.

    YanıtlaSil
  22. Seamlar
    Jakom henüz 8 aylık. Petshop tan yaklaşık 2 hafta oldu alalı. Hiç hırlaması yok ısırması yok denecek kadar az. Elden çekirdek yiyordu. Ben alınca kuşu sadece çekirdeğe alışık olmasın diye mama kabına hacuç-elma-nar-haşlanmış patates-salatalık-kabak-haşlanmış mısır gibi sebze ve meyveler vermeye başladım. akşamları da eve gelince de elden çekirdek veriyordum. Fakat bir gün eşim gün içerisinde bisküvi ve pişmemiş makarna vermiş. sabah bir baktık ki bütün hertaraf ta bisküvi kusmukları vardı. sonra kuşta halsizlik hafif ishal başladı. çoğu zaman uyuyor. ve çok uyuşuk hareket ediyor. hipnoz olmuş gibi. Petshop a gösterdiğim zaman suyuna damlatmam için sulfamazettin verdi. suyunu günde 2 kez yeniliyorum. ve sadece çekirdek veriyorum. şu an tedavide 2. gün. Kıymetli yorumlarınızı bekliyorum. Saygılarımla Ömür KUŞÇU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömür Bey ;
      Kusma olayı halen devam ediyor mu bilmiyorum ama yedikleri ile alakalı olmadığını düşünüyorum. Jakolarda ishal ihmal edilmemelidir. Bir günden fazla devam eden ishal durumunda Veteriner muayenesi gerekir. Jakonuz hastalandığında petshoplardan değil Veterinerlerden yardım alınız lütfen.

      Sil
  23. Acaba özellikle kafesten dışarı dışkılama diye bişey varmıdır eger varsa benim papağanım bunu birkaç kez yaptı nasıl önleyebilirim

    YanıtlaSil
  24. Kafes içindeki bir Jakonun , Kafes dışına dışkılaması söz konusu olamaz.

    YanıtlaSil
  25. Meftun bey
    Maalesef jakomuzu cumartesi günü kaybettik.(daha öncede jako besledim ama böyle bir sey ilk kez yaşıyorum)yedigi birkac cekirdedegi dahi kusuyordu.bir veterinere goturmemenin bedelini agır odedik.acı bir tecrübe oldu.dediğim gibi esimin vermis oldugu elma cekirdegi ve sütlü bisküvi kusun metabolizmasini mahvetmis.esimde cok üzgün vicdan azabı cekiyoruz.. çocuklarim öldüğünü anlamasın diye pazar günü farkettirmeden 1 yasında hırlaması olmayan cok az bağırması olan bir jako daha aldım.
    Simdilik yeni ortamına alışmaya çalışıyor. Cekirdeğini hic eksik etmiyorum. Günlük altını temizliyor ve suyunu yeniliyorum.bir iki hafta sonra yavas yavas elden cekirdek vermeyi dusunuyorum. Kıymetli yorum ve yardımlarınız icin tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömür Bey ;
      Bu tip ölüm haberlerine çok üzülüyorum. Umarım yeni Jakonuzla mutlu sağlıklı günler görürsünüz. İşlerimin yoğunluğu nedeniyle uzun zamandır internete giremedim yanıt gecikti kusura bakmayın. Bloğun tamamını okumanızı tekrar önemle hatırlatırım. Selamlarımla...

      Sil
  26. Meftun Bey Merhabalar,

    yazılarınızı, yorumlarınızı ve değerli görüşlerinizi baştan sona okudum. Öncelikle bu bilgiler için teşekkürü borç bilirim. Bende eve bir tane kırmızı kuyruk jako almak istiyorum ve bunun içinde yaklaşık 2 haftadır araştırıyorum. Ne yazık ki petshoplarda gördüğüm yavrular kötü durumda ve güvenim bir tane alamadım. Nihayetinde maddi olarak da bedeli yüksek. Bu nedenle de yanlış bir karar verip, pişman olmak istemiyorum.

    Ayrıca ilk defa jako alacağım aynı zaman da evde 6-7 aylık bir çift sultan papağanı bulunmakta. Son derece dikkatli ve titiz davranmak istiyorum. Bu yüzden Adana bölgesinde yahut ta yakın il yada ilçelerinde tavsiyede bulunabileceğiniz el üretimi yada belgeleri tam olan jako alabileceğim bir yer varmıdır.

    istediğim özellikler; Kongo Jako, 7 aylık ile 1 yaş arasında, sağlıklı ve sorunu olmayan.

    Değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Adsız ;
      Jako almadan önceki hassasiyetiniz ve şahsıma yaptığınız iltifatlarınız için teşekkür ederim. Mesajınızdan konu hakkında ne kadar titiz davrandığınız ve bilinçli davrandığınız belli oluyor. Bu şartlarda yanlış bir tercih yapacağınıza ihtimal vermiyorum. Belgeli Jako konusuna çok takılmayın. Yani fiyatı piyasanın çok üstünde belgeli bir Jako bulmanız halinde , sırf belgeli diye yüksek fiyatlar ödemeyin. Alacağınız Jako yurt dışından kaçak gelmemişse sorun olmaz.
      Bloğumda hiçbir ticari olayla ilgilenmediğimi (hiç bir marka , hiç bir ürün , hiç bir satıcı ) belirtiyorum. Bu nedenle bu işlerden para kazanan ne bir tanıdığım , ne bir çevrem yoktur. Bu nedenle size tavsiye edebileceğim bir yer maalesef yok. Yakın zamanda doğru Jakoyu bulmanız temennisiyle selamlar....

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkür ederim.

      dün bir tane tesadüfen olsada bir zattan aldım. Evde besliyor ve alalı 1 ay olmuş. ne yazık ki çocuğu rahatsızlanınca satmak zorunda kalmış. Evrakları yok ama ayağında bileziği var ithal tarihide 23.01.2014, sanırım yavru 1,5 yaşlarında tam kestiremedim fakat öyle olduğunu tahmin ediyorum.

      Şuan için evde kafesinde ve yalnız bıraktım. yem ve bakım dışında yaklaşmıyorum, muhtemelen haftasonu kafesinden çıkmasına izin vereceğim. Ne kadar doğru yaparım bilmiyorum ama eğitim ve yetiştirme süresini yavruyu strese sokmadan yavaştan alacağım.

      bilgiler için tekrardan teşekkürler.
      Bu arada adım İsmail, memnun oldum.

      Sil
    3. İsmail Bey ;
      Jakonuzda hırlama kesilmeden , size ve yeni evine alışmadan kafes dışına çıkartmanızı tavsiye etmem. Kafese tekrar girmesinde sıkıntı yaşarsınız. Alışma süreci 1 - 2 ay kadar sürebilir.

      Sil
  27. Merhaba, Ben bir Pakistan papağanı sahibiyim. Papağanım henüz evcil değil kafes içinde sakin ama dışarıda çok kaçıyor uçuyor. Bu hafta da bir Jako papağanı edineceğim. Öncelikle soracağım soru yeni gelen kuşumuz yavru 6 aylık yani evcilleştirilmemiş çiftlikten gelen bir kuş. Öncelikle bu kuşu eğitmekle başlayacağım. Pakistan papağanımı da satmayı veya elden çıkarmayı düşünmüyorum ikisini beraber aynı evde bulundurmamızın bir sakıncası olur mu ? Aynı ortamda kalırlarsa( oturma odası ) birbirlerine bir zararları veya bize alışmaları, evcilleşmeleri hususunda bir sıkıntı ortaya çıkarır mı ? Ve bir de Jako'yu gönderen çiftlik yolcu otobüsü ile bagajda geleceğini söyledi. Yol yaklaşık 14 saat. 14 saat karanlıkta plastik kutuda kalan bir yavru kuşun durumu nasıl olur ? Daha önce hiçbir sorun yaşamadıklarını her yere bu şekilde kuş gönderdiklerini söylüyorlar. Ben tereddütte kaldım. Kalkıp İstanbul'a gidebilme şansım da yok. Yemini suyunu koyuyorlarmış ama yine de insan hayvanın karanlıkta sıkılacağını düşünüyor bir gecede tüm tüylerini yolan kuşlar olduğunu duymuştum..Bu konuda ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin Bey ;
      Evde hem Pakistan papağanı hemde Jako beslemenizi tavsiye etmem. Jakolar çok akıllı çabuk öğrenen eğitelebilir türken , Pakistan papağanları gürültücü ve uyumsuz türlerdendir. Her iki türde tek başına evde beslenip iyi sonuçlar alınabilirken , bu iki türün aynı anda bakılması Jako papağanın gelişmesi ve eğitimini çok olumsuz etkileyebilir.
      14 saatlik bir yolculuk Jako için yorucu olacaktır. Hele bu yolculuğun küçük bir kutuda , karanlık ortamda olması düşündürücü. Daha önce bu şekilde gönderim yaptıklarını ve çok olumsuz bir durum olmadığını belirtmişler? Kesinlikle olur demiyorum. Bu şekildeki bir gönderim sonrası eve gelen Jakonuzun ilk günlerinde çok üzerine gidilmemeli , korkutulmamalı , gerekirse kafese bile fazla yaklaşılmamalıdır. Keşke gidip bizzat teslim alsanız....

      Sil
    2. Evet, Keşke gidip alabilme durumumuz olsaydı Meftun Bey ama malesef ..Benim de içime sinen bir durum değil açıkcası. Kuşumuz şuan size bu mesajı yazarken yolda bize doğru gelmekte. İnşallah hayvanın psikolojisini etkileyecek bir durum oluşmaz. Pakistan papağanını annem çok seviyor. Hayvan evcil değil ama yavaş yavaş alışıyor. Ama hiçbir zaman bir Jako gibi evcil olamayacağı da belli yani çok uçan bir tür eğitim vermek bile çok çok zor oluyor inatçı ama yine de çok uysal aslında hiç ısırmadı en ufak bir şey yapmadı..Asıl konu şu ikisi bir arada aynı odada değil de aynı evin farklı odalarında beslenirlerse , birbirlerini pek görmezlerse yani haftada 1 falan en fazla, bunun bir negatif etkisi olmaz sanırım. Zaten aynı kafeste beslemeyi bırakın aynı odada bile bulundurmayacağız kafesleri bugün ona karar kıldım. Bu durumda da birbirlerine yada her ikisinin de eğitim sürecine bir zarar vermez değil mi ? Ve son olarak Jako yu yarın sabah teslim alacağım kuşa elma sirkesi vermemi söyledi yolculuktan sonra toparlanması için ve suyuna vitamin kat falan dedi çiftlikten gönderen kişi. Biz uzun yollara çok gönderiyoruz bir sıkıntı olmadı bunları öneriyoruz dedi. Sizin de önereceğiniz birşey var mı ?

      Sil
    3. Hüseyin Bey ;
      Ayrı odalarda beslenirse hiç bir sıkıntı olmaz. Pakistan papağanı çirkin sesler çıkarıyorsa , bu sesleri duyan Jako aynı sesleri taklit edebilir sadece :) Gelen Jakonuza ilk günlerde papatya çayı verebilirsiniz. Papatya çayı sinirleri yatıştırır. Fakat bu çay , marketlerde satılan poşet çaylar olmamalı. Aktardan papatya alıp kaynamış suyun içine atıp , soğuduktan sonra taze olarak verin. 4- 5 saatte bir çayı tazesiyle değiştirin. İlk bir iki gün Jakoyu sevmek bahanesiyle bile kafese pek yaklaşıp kuşu yormayın , korkutmayın.
      Alım yaptığınız yeri merak ettim. Bu çiftlik ve fiyatla ilgili bir yorum yazarsanız , yayınlamadan bilgileri incelemek isterim. Yazacağınız bu mesaj sayfada yayınlanmayacaktır. Selamlar....

      Sil
  28. Meftun Bey, papağanımız bizi oldukça şaşırttı :) bugün ilk günüydü evde ve 13-14 saat bir yolculuktan sonra yorgun olduğu çok belliydi ilk başta kaçtı, uçtu,hırladı çığlıklar attı..duvarlara çarptı ( bu konuda da çok sert olmasa da çarpmaların zararlı olup olmadığını merak ediyorum ).. sonra dinlendi 2-3 saat yalnız bıraktık uyudu.. uyandı ve bize çok pozitif yaklaştı hırlama çok yukarıdan yaklaşılmadıkça tamamen kesilmiş, ve gögsüne gagasına ayaklarına dokunmamıza izin veriyor üstelik gögsüne dokununca da elimize ayağını atıyor :) güvenmiyor tabi çekinerek koyuyor ayağını ama bastığı yerin sağlam olduğunu hissedince diğer ayağını da atıyor. Gerçekten Jako'nun başka bir tecrübe olduğunu söylediklerinde çok fazla inanmıyordum ama herşeyiyle özel bir tür..Ama iki tane sorunumuz var. Pek yem yemiyor. Elma ve konserve mısır yedirmeye çalıştım elmayı genelde ısırtı biraz geveleyip attı, mısırın da içini yedi kabuğunu attı.Zamanla alışacaktır birde hafiften bir tıksırması var. Duruyor duruyor birden tıksırıyor ama çok hafif yine de insan korkuyor üşüttü mü gece yolda diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin Bey ;
      Jakonuz hayırlı olsun , sağlıklı ve uzun bir birliktelik dilerim öncelikle.
      İlk gün yaşadıklarınız beni şaşırttı dersem hafife almış olurum. Çünkü şaşkınlıktan öteydi hissiyatım. Sanırım evcil bir Jako sahibi oldunuz. İlk gün dokunmanıza izin vermesi , elinize çıkması , meyva sebze yemesi daha önce evcilleştirildiğinin göstergesi. Her ne kadar evcil de olsa ilk gün bu kadar sevecen olması şaşırtıcı :) ....
      Tıksırma konusunu takip etmekte fayda var. Acaba yolda üşüttümü?
      Aldığınız yeri ... grup diye belirtmişsiniz. İnternette bulamadım bu ismi. Aldığınız fiyatı ve firmanın telefon veya iletişim bilgilerini gönderirseniz sevinirim. Selamlarımla.....

      Sil
    2. Ha ayrıca yazmayı unuttum. Fazla mısır tüketimi bağırsakları bozar ve papağanınızı ishal eder. Fazla mısır yedirmeyin. Konserve mısır diye yazmışsınız. Marketlerde satılan katkı maddeli yiyeceklerden yedirmeyin Jakonuza. Besinleri evde hazırlanan türden olsun. Beslenme bölümünü inceleyin. Orada kesinlikle zararlı olan yiyeceklerin bir listesi var , bu yiyeceklerden sakın yedirmeyin...

      Sil
    3. Ayrıca yanlışlığı düzelteyim üretim çiftliği değil toptan canlı hayvan ve canlı hayvan ürünleri satan/ithal eden bir firma. Kuşları da yavru iken ithal ediyorlar sanırım kendileri üretmiyorlar

      Sil
    4. Tıksırma durumu bugün çok daha az. Dün de azdı ama bugün sabah bir kere duydum daha duymadım Meftun Bey. Çok önemli bir durumu olmadığı aşikar ama yine de bugün portakal suyu sıkıp içirmeye çalışacağım sabah da biber yedirdim.. Başka yapabileceğim birşey var mıdır

      Sil
    5. Adını yazdığınız firma hakkında çok sayıda şikayet duymuştum önceki günlerde. Fakat sizin durumunuz biraz daha farkli gibi. Siyah gözlü yavru bir Jako aldığınızı belirtiyorsunuz. Bu durumda yurt dışından kaçak getirilen sağlıksız Jako lardan değildir diye temenni ediyorum. Tekrar sağlıklı günler diliyorum Jakonuza.

      Sil
    6. Tıksırmanın azalmasına sevindim. Biberi tüm Jakolar sever nerdeyse. C vitamini yönünden de zengindir yeşil biber. Suyuna limon damlatabilir , ya da limon parçaları koyabilirsiniz yem kabına.

      Sil
  29. Firmayı bize bir dostumuz önerdi. Açıkçası küçük bir firma da değil çok sayıda kuş getiriyorlar söylediklerine göre ve baya da büyük bi mağazaları var kurumsal biryer. ama bu iş biraz da şans hayvanın doğuştan da problemleri olabilir ama kaçak vs olduğunu zannetmiyorum fakat bileziğini takmadan gönderdiklerini zarfın içinde olması gerektiğini söylediler ama çıkmadı bilezik falan. cites belgesi var o da fotokopi bir kağıt ..faturayı da aldığımız fiyatın 3 te 1 i kadar kesmişler ama ben bunların hiçbiriyle ilgilenmiyorum açıkçası papağanımz oldukça sağlıklı görünüyor muhim olan da bu bence..bizim şuan çok önemli bir problemimiz var Meftun bey. jakomuzun kafesi yok :) hazırlıksız yakalandık ve bizim oturduğumuz şehirde güzel bir kafes bulmak çok zor bu yüzden internettem almayı düşünüyorum. sizin marka ve model onermeyeceginizi tahmin ediyorum ama üstü yuvarlak olanlar var biliyosunuz birde tam kare köşeli olanlar var iki tipin de üstten açılmali kapısı oluyor sizce hangisi daha iyidir ve minimum en boy yükseklik ne olmalıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin Bey ;
      Firmanın vaat ettiği ile yaptığı arasındaki farkları ilk günlerde sizde farketmişsiniz. Bu gibi samimiyetsiz yaklaşımlar insanın kafasında soru işaretlerine neden oluyor. Bilezikli bir Jako almak ya da satmak şart değil aslında. Zarfın içine konulan bilezik ise tam bir aldatmaca. Bilezik varsa bu bilektedir , daha yavruyken çiftlikte takılır. Zarfın içinde olmaz (düğün hediyesi gibi) . Cites belgeside şart değildir Jako almak için. Belgesi yok denilir. Eğer fotokopiyle belge yapılıyorsa bu gereksizdir. Nasılki siz Paranın fotokopisini çekip , fotokopileriyle ödeme yapmıyorsanız , firmada belgeyi fotokopiyle çoğaltmamalıdır. Satış fiyatının üçte birini faturalandırmak ise firmanın ne kadar ciddi olduğunun başka bir göstergesi. Umarım aksaklıklar ve eksiklikler bu kadardır. Henüz farkedilmeyen başka sorunlar yoktur...
      Jako kafesi konusunu blogda yazdım. O sayfaya ekleyeceğim ya da çıkaracağım başka bir konu yok. JAKO KAFESİ NASIL OLMALIDIR sayfasını gözden geçirebilirsiniz. Sayfadaki bilgiler eksiksizdir. Şimdi size bir kaç cümle ile cevap versem söylemeyi unuttuğum hususlar olabilir. Selamlarımla...

      Sil
    2. Peki. teşekkür ediyorum sizin ilgili konu ile ilgili sayfadaki öneriniz olan kafese de oldukça geniş bir araştırma yapmama rağmen satan bir firma bulamadım. bazıları satıyor ancak stoklarında bulunmuyor. Yeterli bir kafes sahibi olmak gerçekten kuşa ödenen paraya yaklaşıyor

      Sil
  30. meftun bey merhaba yenı bir jako ayırttım fakat resimini çektim görüp bir yorum yapmanızı rıca edebilirmiyim

    YanıtlaSil
  31. iyi günler meftun bey. Ben bir 1.5 yaşında bir jako aldım.Gözleri gri. Yaklaşık 8 aydır bende ve hayvanda en ufak bir iyileşme yok. dediğiniz herşeyi yaptım ama çare olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 8 ayda bir gelişme olmadıysa yanlış yaptığınız bir şeyler var demektir. Nerede yanlış yaptığınızı bulmak size düşüyor bu durumda. Yapabileceğiniz binlerce hata var. Nerde hata yaptığınızı bulmak için bloğu baştan (tekrar) okumanızı tavsiye ederim. Başka bir çözüm yolu üzgünüm....

      Sil
  32. Mehmet Ali Bey ;
    Ayırttığınız Jakonuzun resmini görmemin hiç bir anlamı olmaz. Resimde tüy yapısına bakarım , bunu sizde yapabilirsiniz , tüyleri sağlıklımı görerek anlarsınız. Göz rengine bakarım , bunu sizde yapabilirsiniz. siyah göz 1 yaş altı , gri göz 1 -2 yaş arası , hafif sararmaya başlayan göz 2-3 yaş arasında olduğunu gösterir. Jakonuzun gözleri sarıysa yaşını bende tahmin edemem zaten. Başka konularda yardımcı olmaya çalışırım sorunuz olursa. Selamlar...

    YanıtlaSil
  33. Meftun Bey Merhaba,
    Öncelikle ilginizden dolayı teşekkür etmek istiyorum.
    Bir jako edinmek istiyorum, bulduğum 2 tane var biri 6-12 ay diğeri 1 yaşında olduğu belirtiliyor.
    Fakat anlamadığım için net bilmiyorum.
    Merak ettiğim 6-12 aylık olan tek jako diyebiliyor öbürü 15 kelime konuşabiliyor. önceki sahiplerini taktığı ismi unutur mu yoksa ben yeni bir isim veremez miyim?
    Yeni aldığım için korkmuş olacaktır diye düşünüyorum veterinere direk götürmeli miyim?
    Yeni geldiği için beni çok yadırgayacaktır bu uzun sürer mi?
    Eğitim tüneğindeki zinciri bağlamayalımıyım yeni bir yere yerleştiği için?
    Tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  34. Mehmet Bey ;
    6 aylık bir Jakonun konuşması ve yem yemesi mümkün değildir. Sadece mama ile beslenebilir. Jako nun 6 aylık olduğunu söyleyen kişi ya iyi niyetli değil ya da .....?
    Jakolar zaman içinde tekrar edilmeyen her söz ve davranışları unuturlar...
    Jako sahibi olmadan önce bloğun tamamını okursanız , Jako sahiplendiğinizde çok zorlanmazsınız diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  35. Meftun bey merhabalar blogunuza yeni katıldım ben jako bakicisiydim ben burada yazilanlara dikkat etmedim benim kusum halsizdi 1ay bakabildim yada biraz daha fazla sonucundaboldu petshopa 700tl vermistim oldugunu söyleyince bakamamışsın dedi yani anlıyacağınız param çöpe gitti bana gri papağanlar için yardımcı olur musunuz sahiplenmek istiyorum alıcağım kisiye aylık bilgi resim video gönderebilirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. Batu Bey ;
    Blogda Jako satışı , pet malzemesi ticareti ile ilgili bir durum söz konusu değildir. Bloğun tek amacı , ticari faaliyetlerden uzak , bilgi paylaşımıdır sadece. Bu konuyla ilgili her hangi bir tavsiyem maalesef yoktur...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.