Bu Blogda Ara

Papağan Almak Son Kararınızmı?

Papağan almayı mı düşünüyorsunuz?
*Evinizde astım hastası veya alerjisi olan kimse yaşıyor mu?
Evinizde beslediğiniz papağanın dökülen tüy ve tozları bu hastalıkların nüksetmesine yol açabilir. Aile bireylerinizde bu tip bir rahatsızlık varsa kararınızı bir kez daha düşünün. Bu durum hem ailenizin sağlığı hem de papağanınızın bakılabilirliği için önemlidir.
*Önceden evinizde bir kuş türü beslediniz mi ya da halen evinizde baktığınız kedi köpek ya da başka bir kuş var mı?
Hayvan bakımı konusunda özellikle kuş bakımı konusunda tecrübeniz varsa bu hem sizin için hem de papağanınız için büyük avantaj oluşturacaktır. Ancak halen evinizde başka bir hayvan yetiştiriyorsanız papağanınız ya da eski dostunuz bunu pek hoş karşılamayabilir yani kıskanabilir. Hatta evinizde bir kedi besliyorsanız papağanın hayatı riske girebilir.
*Hastalık boyutunda aşırı titiz bir insan mısınız?
Papağanlar kendilerine ikram edilen yiyecekleri (özellikle sebze meyve türünü) tüketirken kafesin etrafına sıçratabilirler. Ayrıca dökülen tüy ve tozları bulundukları odayı kirletebilir. Bu durumda sizin odayı daha sık temizlemenizi gerektirir. Bu durumu sürekli olarak göze alıyor musunuz. Cevabınız evet değilse bu işe hiç girmeyin.
*Evinizde ortalama ne kadar bulunuyorsunuz?
Eğer çalışan bir karı koca iseniz ve zamanınızın büyük bölümünü evde değil iş yerinizde geçiriyorsanız ona yeterli vakit ayıramayacaksınız demektir. Bu durum papağanın ilgi ve sevgiden mahrum kalmasına yol açar.
*Sabırlı mısınız?
Jakolar 4-5 yaşındaki bir çocuğun zekasına sahiptir. Pek çok konuda sizin sabrınızı dener ilgi bekler. Alacağınız yavru bir Jako nun evcilleşmesi birkaç ay sürebilir.
*Sık seyahat ediyor musunuz veya tatile çıktığınızda bir planınız var mı?
Seyahatlerinizde veya tatile çıktığınızda onu emanet edebileceğiniz biri varsa sorun yok. Eğer böyle birisi yoksa Jakonuzla beraber seyahate çıkmanız gerekecektir.
*Sabah hava aydınlanmaya başladığında onun ıslık ve konuşmalarına tahammül edebilecek misiniz?
Jakolar hava aydınlanmaya başladığında konuşmaya ,ıslık çalmaya başlayabilir. Kapalı perdeler bunu biraz geciktirebilir ama asla önlemez. Hafta sonu erkenden uyanmaya hazır mısınız?
*Evde kimsenin bulunmadığı süre kaç saat?
Kafeste beslenen Jakonun tek arkadaşı sahibi olduğu için fazla yalnız kalırsa tüy yolması ,bağırması geç konuşması veya hiç konuşmaması muhtemeldir.
*Yeni bir bebek mi bekliyorsunuz ya da küçük çocuğunuz var mı?
Nadiren de olsa Jakolar bazen küçük çocukları kıskanır ya da onlarla iyi geçinmeyebilir. Aslında papağan bakımına çocuğunuzu da davet etmeniz çocukta hem hayvan sevgisini geliştirir hem de çocuğunuza sorumluluk kazandırır.
*Komşular ses konusunda aşırı hassas mı?
Jakolar özellikle gündüzleri ses yapar , konuşurlar. Komşularınız bu durumu hoş karşılarsa sorun yok.

28 yorum:

  1. ŞIK BİR BLOĞUNUZ OLSUN İSTERSENİZ BANA ULAŞABİLİRSİNİZ

    YanıtlaSil
  2. Sayın gül mutfağım ;
    Bloğa hoş geldiniz.Bloğun daha kolay takip edilmesi ve daha iyi istifade edilebilmesi için yeniden yapılandırıyorum.Fakat bu çalışma bir hayli zamanımı alıyor.Katkınız olursa memnun olurum.Teşekkür ederim.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  3. dişi jako mu yoksa erkek jako mu daha iyi konuşur.teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Jakoların konuşmasında cinsiyetin hiçbir etkisi yoktur.Yani her ikiside konuşabilir.Konuşabilir diyorum çünkü her Jako konuşur diye bir kural yoktur.Bazı Jakolar hiçbir zaman konuşmayabilir.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  5. Selamlar Meftun Bey... Bloğunuzu epeydir takip ediyorum, yorumlar da dahil olmak üzere tamamını okudum nerdeyse. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    artık kara verdim, bir jako almak istiyorum. ama ben herkesin tercih ettiği kongo yerine timneh cinsi istiyorum. timnehler daha uysal, daha uyumlu, daha sakin, daha az tüy yolan, daha az toz saçan, daha çok taklit yeteneği olan (pek bi fark olmasa da) özelliklere sahip olmasına rağmen kongolar cüsse olarak biraz daha iri ve sırf kuyrukları gösterişli diye daha popülerler. bu yüzden izmir'de hiç bir yerde timneh bulamıyorum, olanların hepsi kırmızı kuyruk. bu timnehi nerden bulabilirim acaba bi fikriniz varmı? internetten alış-veriş yapmak istemiyorum, kuşu gözlerimle görmek istiyorum. ayrıca yaş konusu da büyük bir muamma benim için. ben yaşı küçük olsun istiyorum, ama buralarda gördüklerim sanki hep 4 yaşın üstünde. bu takıntım yerli mi yersiz mi? bir de şu var, afrikadan getirilen bir kuş mu yoksa çiftlikte üretilen bir kuş mu almalıyım? ne yapacağım şimdi ben, herkes gibi biraz daha fazla ücret ödeyip kongo mu alayım, yoksa timneh buluncaya kadar beklemeli miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Bey öncelikle bloğa hoşgeldiniz.Papağan almadan önce bu konuda araştırma yaparak bilgi topladığınız için sizi tebrik ederim.Sizin bu hassasiyetinizi malesef çoğu insan yapmıyor ve sonrasında büyük pişmanlıklar yaşıyor.Timneh mi Kongo mu sorusunun cevabını elbette siz vermelisiniz.Kararınız hangi tür olursa olsun doğru Jakoyu almak en önemli sonuç olacaktır.İzmir çok büyük bir şehir olmasına rağmen çok fazla seçeneğin olmamasına şaşırdım açıkçası.
      Yaş konusu önemlimi diye sormuşsunuz.Bunun cevabinı bilmiyorum.Ama ben yeni bir Jako alacak olsam siyah gözlü en azından gri gözlü bir Jako tercih ederdim.Bu tamamen benim tercihimle alakalı bir konu.
      Afrikadan getirlen bir kuş mu yerli üretim mi sorusunun ise tek cevabı var.YERLİ ÜRETİM ! Afrikadan doğadan yakalanarak getirilen kuşlar çok sağlıksız ortamda taşınıyor.Abartmak istemem ama bu kuşların % 80 ni sağlıksız.Çoğu kişi daha uygun fiyatlı olması nedeniyle bu kuşları alıyor fakat 6 ay gibi bir süre içerisinde kuşu kaybedebiliyorlar.
      Yukarda yazdığım konular sizin beklentinizi ne kadar karşıladı bilemiyorum.Ama şuna eminimki ön araştırmalarınız ve şimdiye kadar acele karar vermemeniz nedeniyle en isabetli seçimi yapacaksınız.Yakın zamanda JAKO sahibi olmanız temennisiyle selamlar...

      Sil
    2. Meftun Bey, öncelikle mesajıma çok kısa bir sürede cevap yazdığınız için teşekkür ederim. aydınlattığınız için ayrıca teşekkür ederim...
      artık kesin kararım: bir timneh alacağım (buluncaya kadar bekleyeceğim), siyah gözlü yada gri gözlü alacağım (gördüklerim hep sarı), yerli üretim alacağım...
      Saygılar sunuyorum, görüşmek üzere...

      Sil
  6. Bütün mesajlara ilk farkettiğim anda cevap veriyorum.Fakat internet başında olmadığımda ya da şehir dışında olduğumda yanıt vermek çok gecikebiliyor.Ben de size teşekkür ederim.Tekrar görüşmek üzere selamlar...

    YanıtlaSil
  7. selamlar meftun bey...
    görüşmemizin üzerinden bir ayı aşkın süre geçmiş, ben hala o gün size bahsettiğim özelliklerde bir jako bulamadım. elde üretim yavru jakolar 2000-2500 TL, ki ben asla o parayı veremem. diğer yurt dışı üretim sarı gözlü olanlarda en az 1000-1200 TL civarında. bileziksiz afrikadan yakalanıp getirilenler 600-800 TL gibi uygun fiyat, ama dediğiniz gibi onlar da çok sağlıksız görünüyor.
    sizinle görüştükten sonraki bu bir ay içinde en az 500 tane jako gördüm ama bir türlü aradığım gibi sağlıklı bir jako bulamadım. bir petshoptan bileziksiz bir jako alıpta 6 ay-bir sene sonra öldüğünü görmek istemiyorum.
    bu gidişle ben bu sevdadan vazgeçeceğim galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slm ahmet bey bende jako papagan almayi dusunuyorum burda kuscuda 2 tane var ve ayaginda bilazigi var fiati 700 tl diyor ben izmir karsiyakadan yaziyorum ben pahali diye dusunurken yazinizi okudum demek bunlar daha ucuz belkide 600 ede verir kuscu saglikli da gorunuyorlar kirmizi kuyruklular burdaki kuscuya bakmak isterseniz yazima cevap verin tskler

      Sil
  8. Merhaba Ahmet Bey ;
    İstanbuldanda araştırın aradığınız Jakoyu bulursanız bir hafta sonu İstanbul a gidip aynı gün dönersiniz İzmir e.Kısmet bu işler umarım yakında Jako sahibi olursunuz.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  9. ben izmir karsikyaka dan yaziyorum

    YanıtlaSil
  10. slm meftun bey 27 eylulde bir jako papagan aldimsahin koydum ismini hirlamasi 2 gunde kesildi elden cekirdek yiyor kafesi acip veriyorum disari cikariyorumt sopada yaklasiyorum cekirdek veriyorum ama dokunacagimi anladimi hemen koltuga ucuyor yani elimi yaklastirdimmi ucuyor bu gidisle ele gelmeye alismiyacakcok kurnaz birde hic sesi cikmiyor sesi cikmiyor en azindan birkere cik der ve gidip bu sorunu kuscuya dedim bekle dwdi 1 ay oldu ayni ve kuscuda 2 jako geldi madem oyle onu getir degiselim dedi 2 gun dugundum ve sahini geri vermeye kiyamadimsesi cikmasada gene gittim kuscuya obur jakoyu aldimaaaa bu ne o kadar vahsiki kafese yaklasilmiyor oyle hirliyorki bagiriyor hirlamayla uzaklasmiyorsam 2 hafta oldu alali ve sahini disari cikardim aaa t sopaya gidecegine oburunun kafesine uctu ahhh dedim kavga edecekler napacam karsidan bakiyom aaaa sahin uzandi lora da uzandi ses yok hirlama yok optu lorayi biraz gecti gene optu sahin ve lora kafeste uzaniyo kafasini uzatiyor kasi hareketi yapiyor kuscuya gittim anlattim ne guzel millet es jako ariyo bunlar es iste dedi sizce lora disi sahin erkek mi yoksa jakolar 2 tane olunca arada operlermi birbirini birde cok hirliyor bagiriyor lora azalma yok 2 haftadir lora birde huyu var yem koyuyorum hepsini gagayla disari atiyor aaaa inanmiyorum gene yem atiyordu yapma kiz yapma dedim veeolamazzz yapma dediinanin yapma dedi ay konusacak lora soktayim yazamiyom sevincten offf suann ne yazacam unuttumsonra devam ederim sorularim zaten yazdimdi saygilarimlaaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Reyhan Cano ;
      Bloğa hoş geldiniz.Jakolarınız hayırlı olsun.Jakolar çok zor eş seçerler.Yani birbirini seven iki Jakoyu yanyana getirmek için yüzlerce Jako sürüsü içinden seçim yapmak gerekir.Siz gerçekten ilk seferde bunu başarmışsınız.Böyle bir ihtimal binde birden bile küçüktür.Selamlar...

      Sil
  11. slm meftun bey yazima cevap verdiginiz icin cok tskler sag olun yani anlattigimdan cevabinz bunlar es oylemi ve ikisinide disari cikariyorum kafesten T sopada guzel anlasiyorlar birbirinin boynunu kafasini kasiyorlar kavga etmiyorlar ama lora yani disi olan cok hirliyor kesilmedi hirlamasi denemeler yapiyorum yok ayni hephirlamayi nasil kesecem bilmiyorum ve bunun gozu siyahi buyuk biraz buyuk yavru galiba sahinin gozu siyahi kucuk karsidanda belli oluyor derdim bu hirlama sorunu ve es olduklarindan bunlar konusurmu yoksa konusmazmu gerci gecen lora yapma dedi bir dahada demedi saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eş oldukları anlaşılıyor yazdıklarınızdan.Bence onları birbirinden ayırmayın.Tek beslenen Jakolarda sahibine alışmak daha kolayken , çift beslenen Jakolarda sahip biraz ikinci planda kalabiliyor.Onların sevgisini ve güvenini kazanmak için normalden daha fazla ilgi gösterirseniz hep birlikte mutlu bir aile olabilirsiniz.Selamlar...

      Sil
  12. slm herkezin yeni yili kutlu olsun 27 aralik 2013 gunu en kotu gunum oldu sabah kalktimki kiz dedigim jakom kafeste ölmüs cok sihhatlihareketliydi otuyordu yem guzel yiyordu bu ani ölümü cok uzdu beni ve gecede 12.30 gibi kardesimden tlf geldi annemi kaybettimisim mekani cennet olsun ama.jakoya gelince saglikli bir jako aniden niye ölür anliyamadim cok ama cok uzgunum acaba simdi oglum tek kaldi acaba uzulupte tüg yolarmi merak icindeyim sorum su 2 jako beraberken biri gidince tek kalan da sorun olurmu ikisi 1 ay beraber kaldi oglumu cunki 3 ay olmustu alali herkeze slm saygilar

    YanıtlaSil
  13. Sayın Reyhan Cano ;
    Annenize Allahtan rahmet diliyorum.Jakonuzu kaybetmenizede çok üzüldüm.Allah sabır versin.
    Kaybettiğiniz Jako mu yoksa erkek Jakomu daha önceden sizdeydi? Tek kalan Jako mutlaka etkilenmiştir bu acı olaydan.Onunla daha fazla vakit geçirip , daha yoğun sevgi ve şefkat gösterirseniz (oyunlar , oyuncaklar , tatlı bir ses tonuyla konuşma v.s...) bu olumsuzluğu daha kolay atlatacaktır.Selamlar...

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar, jako papağını almayı düşünüyorum fakat memurum ve evde yalnız yaşıyorum. Günde 8-9 saat evde olmuyorum. Acaba bu sorun olur mu? Beslemeyi çok istiyorum fakat hayvana da eziyet etmek istemiyorum

    YanıtlaSil
  15. Çok sorun olmaz. Fakat mesai saatlerinden sonra onunla yeteri kadar vakit geçirip ilgilenmeniz lazım.

    YanıtlaSil
  16. ben öğrenciyim ve joko almak istiyorum ama aklımda iki soru var birincisi tek joko mu yoksa iki adet mi
    amnalıyım ikincisi de timeneh mi kongo mu alsam daha iyi olur artıları ve eksileri ile azarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  17. Yusuf Bey ;
    Çift olarak satılan Jakolar insanlarla daha az iletişim kurarlar. Karar sizin. Kongo mu Timnehmi diyorsanız buna cevap vermek zor. Dünyada Kongo türü Timnehlerden daha fazla tercih ediliyor. Ayrıntıları blogda bulabilirisiniz. Mesajlarda fazla ayrıntıya girmeye maalesef imkan yok. Selamlar...

    YanıtlaSil
  18. Küçük çocuğum var henüz 16 aylık bir jako alıyım birlikte büyüsünler diye düşünüyorum sizce henüz böyle bir şey için erken mi ? Çocuğum kaç yaşına gelince almam daha faydalı olur ? Düşünceleriniz ne acaba ?

    YanıtlaSil
  19. Çocuğunuzu Jakonun bulunduğu odada uyutmazsanız bir zararı olacağını düşünmüyorum. Soru Jako merkezli olsa cevaplamak zor olmazdı , ancak bebek merkezli olunca biraz düşündürdü beni. İsterseniz bir iki yıl erteleyebilirsiniz.....

    YanıtlaSil
  20. meftun bey ben bir siyah göz bebek bir jako almak istiyorum. ancam ölümriski çokmu yüksektir sağlıklıyken 1 günde ölürmü?biraz açıklarmısınız?

    YanıtlaSil
  21. Furkan Bey ;
    Şaka yapmadığınızı varsayarak sorunuzu cevaplayım. Her canlının taşıdığı kadar ölüm riskine sahiptir.

    YanıtlaSil
  22. Ben jako papağanı alcam egitmek istiyorum nasıl bi yaşta alayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burak Bey ;
      Tek bir soru , tek bir cevapla karar vermeyin. Bloğun tamamını okuduğunuzda aklınıza takılan , hatta aklınıza gelmeyen tüm soruların yanıtını bulabilirsiniz. Lütfen alım yapmadan önce blogda bulunan 36 sayfanın tamamını okuyunuz....

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.