Bu Blogda Ara

Neden Papağan


NEDEN PAPAĞAN ?

Bir çoğumuzun ortak hobisi papağan. Peki, bu hobiyi hiç sorguladınız mı? Neden papağan besliyorum diye.

Jako ve timneh haricindeki diğer türler çok konuşkan değildir (bir çok amazon türü, macawlar, kakadular vs.).

Eğer yabaniyse iyi bir eğitim alamadığı sürece kafes içinde kalmaktan ve öğrendiği kelimeleri sıralamaktan başka bir işe yaramayacaklardır.

Tüğ,kepek ve pisliğinden bahsetmiyorum bile…. Sürekli temizlik yapmak zorundasınız. Eğer düzenli temizlik yapmazsanız hem koku hem de haşereler görmeye başlayacaksınız kafes etrafında.

İyi eğitimli olsa bile yıllar sonra bir olaydan etkilenip kıskançlık yapabilecek ve ev halkından birisine yada kendisine zarar verebilecektir.

Kinci ve yapılanı kolay unutmayan türlerdir.

Kafes içinde ihtiyaçlarını karşılayamazsanız yüksek sesleriyle bağırabileceklerdir.

Bir çok tür için büyük bir kafes yada yaşam tüneği gereklidir ki, oturma odasına öyle büyük bir objeyi koymanız pek mümkün değildir….

Beslenmeleri için gerekli meyveler, sebzeler ve tohumlar çok ucuz değildir. Ortalama bir jako için aylık asgari 50 TL, ortalama 75-80 TL gözden çıkarmanız gerekir. Bu da yılda yaklaşık 1000 TL eder…

Çiftleşme zamanı oldukça agresif olurlar ve çıkardıkları çiftleşme naraları, ve kurları ile çekilmez olurlar…

Misafiriniz geldiğinde iyi eğitimli bir kuş değilse sürekli bağırıp çağıracak ve rahatsızlık verecektir. Ortamını değiştirdiğinde yani başka odaya aldığınızda size tavır koyacak, bazen gönlünü almanız günler, haftalar belki de aylarınızı alacaktır.

Videolardan izlediğiniz o harika kuştan alırsınız. Fakat hiç göründüğü gibi değildir. Videodaki gibi numaralar yapmıyor, konuşup sizi eğlendirmiyordur. Bir süre sonra satar başka kuş alırsınız fakat o da size istediğinizi veremez. Bu sırada hem sattığınız kuş hemde evde varsa 2-10 yaşı arasındaki çocuğunuzda ağır tramvalara neden olursunuz.

Kıskançtır kuşlar.Evde bir kişiye karşı çok yakın olur, diğer bir deyimle onu eş seçer. Ona yakalaşan herkesi kıskanır, herkese tepki verir.

Sonrasında kuşlar bitki gibi değillerdir. Suyunu ve gübresini ver, yılda bir kez de saksısını ve toprağını değiştir uzayıp gitsin…. Maalesef her papağan ilgi düşkünüdür ve nerden baksanız günde ortalama 8 saat ilgi isterler…

Bu kadar eziyeti ve sıkıntıyı neden çektiğinizi hiç sorguladınız mı? Kafesinde sık sık öğrendiği 30-40 kelimeyi tekrar etsin diye mi? Yoksa zor bir işi başarmanın verdiği zevk için mi? Eğer iyi bir ortam ( kafes demiyorum ortam diyorum), kaliteli yemler (çekirdek ve kuruyemişi yiyecek olarak saymıyorum) ve sürekli ilgi gösteremeyecekseniz bu işe hiç bulaşmayın. Çünkü papağanlar oldukça zeki ve sosyal hayvanlardır. Kullanmadığınız odanızda sadece günde 1 saat ilgi ile yetinemezler. Oturma odasında sürekli kendisiyle ilgilenilirse ve doğru eğitimle harika bir canlı olabilirler.

SON SÖZ. EĞER İLLA PAPAĞAN BESLEYECEKSENİZ ÖNCELİKLE KATLANACAĞINIZ TÜM EZİYETLERLERİ, YAPMANIZ GEREKEN TÜM FEDAKARLIKLARI İYİ TESPİT EDİN. SONRASINDA İSE SİZE UYGUN TÜRÜ TESPİT EDİN VE O TÜRDEN BİR KUŞ EDİNİN.....

PAPAĞAN BESLEMEK PARASINI VERİP ALMAKLA OLMUYOR MALESEF.......

Sürcü Lisan ettimse Affola...

Saygılarımla.....

 

28 yorum:

  1. Ezgi;Çapkın tuylerini tararken yoluyor.Birde kafesinOde dolaşıyor sürekli kafesin içerisinde tırmanıyor.Oyuncağını koysak acaba doğru olurmu ?

    YanıtlaSil
  2. Ezgi Hanım ;
    Tüy yolma derken kopan bir kaç tüydenmi bahsediyorsunuz yoksa bir bölgede deri görünecek kadar azalma mı var?

    YanıtlaSil
  3. yok hayır okadar değil ama tuylerde az değil etrafta tuyleri uçuşuyor supurgede açamıyorum korkucak diye napcam bilmiyorum yine yanına yaklaşınca hırlıyor ne güzel hırlamasını kesmiştim ama yine hırlıyor napabilirim hiç bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ezgi Hanım ;
    Hırlamanın nasıl kesileceği JAKO PAPAĞANI BİR HAFTADA EVCİLLEŞTİRİN makalesinde yazıyor bu sayfayı okumanızı tavsiye ediyorum.Ayrıca Jakolarda tüy yolma çok sancılı bir süreçtir.Bu konuda bilgi sahibi olmak için JAKOLARDA TÜY YOLMA sayfasını okuyun.Bu konuda bilgileninki mevcut durum gerçekten tüy yolmamı değilmi bilelim.Eğer gerçekten tüy yolma başladıysa bu çok ciddi bir durumdur.

    YanıtlaSil
  5. ezgi;şuan ustunu orttum ne kadar sağlıklı bilmiyorum ama bizi gorunce kızıyor.Oyuncağını koymamız iyi olacakmıdır?Yoksa koymamamız mı daha iyi?

    YanıtlaSil
  6. Ezgi Hanım ;
    Ben sorduğunuz sorulara cevap vermeye devam ederim fakat, siz bloğu okumaz ve blogda yazılanları uygulamazsanız benim yardımım sonuçsuz kalır.Sorularınızdan bloğu okumadığınızı anlıyorum.Üstünü örterek yanlış yapmışsınız.Şimdi bir yarım saatinizi ayırarak söylemiş olduğum iki sayfayı öncelikli olarak okumanızı tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ezgi;çok teşekkürler yardımınız için okudum ve ne yapacagımı oğrendim.Oyuncagını takmayı deniyecegim sanırım tuylerini yolmuyor gagasıyla tararken dökülüyor.Bu arada bu kutlu gunumuzu çanakkale zaferini kutluyorum.Bu gun bizler için çok ozel bir gun.Tekrar tum bilgileriniz için tesekkurler tum papağan severlere çok buyuk bir yardımda bulunuyorsunuz.

    YanıtlaSil
  8. Ezgi Hanım ben teşekkür ederim.Kararlı olun ,kararsız davranmayın.Jakolar konusunda daha bilgilenmek için tüm sayfaları okuyun.Çapkın ın canı size emanet bunu unutmayın.Ne kadar çok bilgi sahibi olursanız o kadar doğru kararlar verirsiniz.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  9. Ezgi;bugun çok iyiydi.yemini yedi.Bizim yanımızda uyudu bunlar çok gzl şeyler.Çok mutlu oldum.Ben bişey soyliyince dilini oynatıyor.galiba benim soyediğimi soyledi veyada mırıldandı bilmiyorum.Tek ayağa havada bununda huzurlu olmak anlamına geldiğini biliyorum.Zirzurun www.papaganokulu.org sayfasına baktım bilgileri okudum.Bloğunuzdanda bilgi aldım.Şuan ona daaha iyi bir sahip olabilceğimize inanıyoruz:)

    YanıtlaSil
  10. Ezgi Hanım ;
    Böyle iyi haberler aldıkça bende seviniyorum.Gelecek günlerde herşey daha güzel olacak eminim.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  11. Ezgi;Bugun capkını dısarı çıkardım ilk kez.İlk dokunma işlemini gerçekleştirdim gun boyunca dısarıdaydı fakat şimdi içeri sokamıyorum acil lazım gun boyunca hiç birşey yiyemedi nolursunuz acıl cvp

    YanıtlaSil
  12. Ezgi Hanım ;
    Panik yapmayın çok acıktığında veya susadığında kafesine girecektir.Bir müddet daha dışarda olması sizin iş ya da proğramınızı önemli ölçüde aksatmıyorsa olayı akışına bırakın.Eğitimli olsaydı kolaylıkla kafesine girmesi sağlanabilirdi.Henüz eğitimsiz olduğundan onu kovalayarak veya tutmaya çalışarak kafese sokarsanız hem sizden ve hareketlerinizden korkacak hemde bu duruma bir anlam veremiyecektir.İşin kötüsü size olan güveni sarsılacaktır.Unutmayın Jakoların güvenini kazanmak zor , kazanılmış güveni kaybetmek çok kolaydır.Bu yüzden kendisinin girmesini bekleyin.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  13. Ezfi;teşekkür ederim bekliyecegim kafesinin ust kapısınıda açtım,bekliyorum

    YanıtlaSil
  14. Kafesin kapısı ve odanın ışığı açıksa bir süre sonra girecektir.Sevdiği bir yiyecek varsa ona göstererek Jakonuzu kafese biraz daha yaklaştırbilirsiniz.Ele ya da kola gelseydi kafese girmesi daha kolay olurdu aslında.

    YanıtlaSil
  15. Ezgi;Dediklerinizi yaptık cekideği çok seviyo denedim dediğinizi hiç umrunda olmuyo kaç gundur orda. yiyecek yiyo onceden turlu turlu sesler çıkarıyodu (taklit galiba) kafese girdiğine rastladım kapısını kapatmaya çalıştım ama uçtu tam aradan çıktı napıcam bilmiyorum ?

    YanıtlaSil
  16. Söylediğimi yanlış anlamışsınız.Ben size kafesin dışında besleyin demedim.Sevdiği bir yiyecekle dikkatini çekerek kafese yaklaştırın dedim.Karnı acıktığında ya da susadığında kafese girecek ve karnını doyurmak isteyecektir.O günden beri hala kafese girmediyse sahibi dışında biri çok korkutmadan kafese almaya çalışsın.Ama bu kişi siz olmayınki kazandığınız güveni kaybetmeyin.

    YanıtlaSil
  17. Ezgi;Zaten her gün yem kabını değiştiriyom.ki herzamanki gibi yemiş oluyor sadece canı sıkılıyodur diye sokmak istiyorum kafes dışına surekli dısarı çıkmaya alışırsa surekli dısarda olmak ister diye korkuyorum :(

    YanıtlaSil
  18. Sürekli kafes dışında durması halinde dışarıya alışacak ve kafeste huzursuz olacaktır.Sürekli kafeste durması ne kadar yanlışsa sürekli dışarda durmasıda o kadar yanlıştır.

    YanıtlaSil
  19. Ezgi;Ew halkından biri soksa kafesine olur mu?

    YanıtlaSil
  20. Evet olur.Ama fazla korkutmasın.

    YanıtlaSil
  21. Papağanları çok seviyorum ama besleyeceğim hayvana ayırabileceğim yeterince vaktim yok. Yukarıdaki bütün zorlukların üstesinden gelebilirim, ah bir de vakit ayırabilsem. Sırf bu yüzden yaklaşık 10 yıldır yeni bir evcil hayvan almıyorum :'(

    YanıtlaSil
  22. Ahmet Bey bloğa hoş geldiniz.Vakit hariç Jako beslenmesi konusunda size her konuda yardımcı olmaya çalışırdım.Fakat vakit konusu benim imkan kabiliyetlerimi aşıyor :) İçinizdeki Papağan sevgiside sizi bizlerden biri yapıyor.Mesajınız için teşekkür eder işlerinizde başarılar dilerim.Selamlarımla...

    YanıtlaSil
  23. bende de paşa isimli bir jako var bir bucuk ay oldu alalı kafesın içinde elimden yem yiyor sevdiriyor ısırması falan yok fakat dışar saldığımda içeri sokarken çok sıkıntı oluyo baya bagırıyo korkuyo nasıl yapmalıyım bilemedim adım : şükrü

    YanıtlaSil
  24. Şükrü Bey ;
    Kullandığınız kafes Jakolar için uygun bir kafes mi? Blogdaki JAKO KAFESİ NASIL OLMALIDIR sayfasını inceleyin.Kafeste rahat olmadığından girmek istemiyor olabilir.Diğer bir neden sizden önceki sahibi kafes dışında daha uzun süre kalmasına müsaade ettiği için alışkanlık kazanmış olabilir.

    YanıtlaSil
  25. merhaba meftun bey biliyorum blog sayfanız jako üzerine ama yinede sormak istedim kusura bakmayın lütfen benim bir pakistan papağanım var yabani olarak aldım malum ülkemizde pek tutulan bir tür değil bir aydır bende bir aylık süreçete sadece kafes tellerinde meyve uzatıyorum ve oda yiyor onun haricinde hiç bir şekilde ne ona nede kafese dokunabiliyorum yemini suyunu tazelemek için kafese dokunduğumda çok korkuyor sağa sola çırpınarak kaçıyor bir türlü önüne geçemiyorum bunun biliyorum bir ay kısa bir zaman ama hergün aynı şeyi yaşamak beni yıldırıyor forum sitelerinde pakistanlarla ilgili yeterince bilgi yokherkes evcilleşmez çok vahşi bir ırk diyip kestirip atıyor. sizce ne yapmalıyım nasıl yaklaşmalıyım onun alışmasınımı beklemeliyim yok sabiraz üsteleyip benden oan bir zarar gelmeyeceğiinimi göstermeliyim sizce ne yapmalıyım lütfen yardım edin birde kafesim biraz ufak gibi 40-40-50 ölçülerinde daha büyük bir kafes almak istiyorum ama küçük kafes evcilleştirmede daha iyi yazan siteler gördüm siz ne dersiniz bu konu hakkında. teşekkür edrim saygılarımı sunarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aytaç Bey ;
      Öncelikle Pakistan papağanı ile ilgili bir tecrübem yok bunu belirteyim.Türün Jako papağanı olduğunu varsayarak cevaplarsam : Bir ay çok kısa bir süredir. Jakolar şüpheci ve geç alışan türlerdir.Yeni ortamına ve sahibine alışması bir - iki ay sürer.
      Bence biraz sabırlı davranın ona alışması için. İki üç ay kadar ondan hiçbir beklentiniz olmasın.Yani ona dokunmaya çalışmayın.Sadece yemini suyunu verip , gerekli temizliğini yapın.Elinizden meyve yiyormuş , yedirmeye ve şefkat göstermeye devam edin. O hazır olunca size yaklaşsın.Bir peti beklentisiz beslemekte insana huzur verir.Sanırım sizde huzur buluyorsunuzdur.Sevgi herşeyin ilacıdır.Siz onu zorlamaz , korkutmaz , üzerine gidip acele etmezseniz eninde sonunda karşılığını alırsınız.Hayvanlar insanlar gibi sinsi değildir.Sevginize mutlaka karşılık verirler.Kendinize bir söz verin 2 ay 3 ay sabredeceğim diye ve sözünüzün arkasında durun.Sıkı dost olduğunuzda banada bir mesaj atın.Selamlar...

      Sil
  26. Meftun Bey ;
    Bloğunuzu papağan aldığım ilk günden bu yana defalarca okudum. gerçekten emeğinize sağlık çok güzel ve faydalı olmuş. 2 haftadır. jako papağanı besliyorum. ilk 3gün içerisinde papağanım ban alıştı. şuan gel - git komutlarına dahi uyuyor. sürekli ilgi gösteriliyor kendisine. fakat tüylerini yoluyor. kafesi yeterince büyük içerisnde oyuncağı meyveliği herşeyi var. stres yapması için hiç bir sebep yok hemen hemen 2günde bir duş yaptırıyorum. blogtada anlatıldığı gibi fakat tüy yolma sorununa bir çözüm bulamadım. vitamin kullanıyorum. dün de bitter break spray aldım. sizce neden bunu yapıyor olabilir. pet-shop da stresten olduğunu söylediler. alanyada yaşıyorum. ve iyi bir kuş dokturu bilmiyorum. herkes normal olduğunu söylüyor. şayet mail adresi verebilirseniz. fotoğraflarını da gönderebilirm. selamlar

    YanıtlaSil
  27. Yusuf Bey ;
    Aynı içerikteki sorunuza TÜY YOLMA 2 sayfasında yanıt yazdım. Lütfen ilgili sayfayı kontrol edin. Selamlar...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.